Dijital Strateji Nasıl Oluşturulur? (A’dan Z’ye Planlama Örneği)

Dijital Strateji Nasıl Oluşturulur? (A'dan Z'ye Planlama Örneği)

Yeni bir markanız var diyelim ve internet üzerinden satış yapmak veya fiziksel mağazanıza müşteri çekmeyi planlıyorsunuz. Peki tam olarak nereden başlamanız gerektiğini biliyor musunuz? Bu sorumluluğu üzerinize almaya hazır mısınız? Örnekli olarak anlatacaklarımı kendi markanız üzerinde uygulayarak dijital stratejinizi oluşturabilirsiniz.

Örnek Dijital Strateji

Örnek dijital stratejimiz telefon tamiri ve 2.el alım satım yapan bir web sitesi üzerine olacak. Bu web sitesi telefon tamiri için fiziksel mağazasına müşteri çekerken 2. El telefon alımı ve satımı yaparak E-Ticaret yapacaktır.

Web Sitesi: Telefon Tamiri ve 2. El Alım-Satım | SiteAdı.com

Aşamalar;

  1. Durum Analizi
  2. Satış Stratejilerinin Belirlenmesi
  3. Web Sitesinin Düzenlenmesi
  4. SEO Çalışmaları
  5. Sosyal Medya Hesaplarının Düzenlenmesi
  6. Google ADS ve Sosyal Medya Reklam Kampanyalarının Başlatılması
  7. Büyüme Hedefleri ve Yeni Fikirler

Not: Durum analizi yapılmadan önce diğer ekte örnek olarak verdiğim “SOSTAC Planlaması”nı yeni markamıza göre yeniden şekillendirmemiz tüm işleyişi takip etmemiz açısından oldukça faydalı olacaktır.

1- Durum Analizi

Öncelikle mevcut durumun doğru bir şekilde analiz edilmesi gerekir. Mevcut web sitesinin organik ve inorganik trafiğinin değerlendirilmesi, hedef kitlemizi doğru tanımamıza yardımcı olabilir. Ayrıca sektör analizi de yapılarak, markamızı nasıl ve nerede konumlandırabileceğimizi, marka dilimizin nasıl olacağını belirleme gibi unsurları da belirlemeliyiz.

2- Satış Stratejilerinin Belirlenmesi

Bu aşamada mevcut web sitesi üzerinden 2. El telefon satışı yapılabilecek bir alışveriş sayfası oluşturarak satışları dijital ortama taşıyabiliriz.

Tamir ve telefon alımları için markanın dükkanının veya dükkanlarının bulunduğu konumlara müşterileri yönlendirmek adına müşteri temsilcisine ihtiyacımız olacak. Bunu web sitesi üzerinden canlı chat desteği ile sağlayabiliriz.

3- Web Sitesinin Düzenlenmesi

Mevcut web sitesinin ihtiyaçlarını tespit ettikten sonra, gerekli görülen alanlarda değişiklikler yapılmaya başlanır. Site hızı ve SEO altyapısı gibi unsurlara da dikkat edilmelidir.

Satış stratejisi olarak belirlediğimiz e-ticaret sayfasının oluşturulması, sanal pos entegrasyonlarının yapılması ve dijital diğer entegrasyonlar yani Google ADS Dönüşüm izlemeleri, Search Console, Analytics, OneSignal (Push Notification), Yandex Metrica, Google Remarketing ve Facebook Piksel kodları ya da isteğe göre HotJar gibi 3.parti dijital entegrasyonların tamamlanması çok önemlidir.

Not: Web Sitesinin düzenlenme aşamasında bir grafik tasarım uzmanı ile çalışarak web sitesi içerisindeki görsellerin yapılandırılması da gerekebilir.

4- SEO Çalışmaları

SEO, uzun vadede en çok dönüşüm sağlayan dijital pazarlama kanalıdır. Bu sebeple aceleye getirip sitemizi hızlı bir şekilde yükseltmek adına Black Hat SEO tekniklerini kullanmadan yalnızca White Hat yani Google’ın tam olarak istediği tüm adımları eksiksiz bir şekilde atmalıyız.

İkinci telefon alımı ve satımı için genel için SEO çalışması yürütürken telefon tamiri için Lokal SEO çalışmaları yapılmalıdır. Lokal SEO için (MyBusiness hesabı kurulumu ve markanın bulunduğu konumlara özel içerikler, o bölgeden alınan tanıtım yazıları gibi)

Web Sitesinin blog bölümüne İkinci telefonlar, yeni çıkan telefon modelleri, telefon arızaları çözümleri gibi düzenli olarak paylaşılacak makaleler eklenerek markanın Google’daki görünürlüğünü arttırmayı hedeflemeliyiz.

Ayrıca paylaşılan içeriklerin sosyal medya hesaplarında da paylaşılması ve sosyal medyanın düzenli olarak yönetilmesi de SEO için önemli bir etken olacaktır.

Farklı trafik kaynaklarından gelen ziyaretçiler organik trafiği de şekillendirecektir.

Dijital entegrasyonlar yapılırken eklenen OneSignal Push Notification uygulaması sayesinde bildirimler göndererek returning visitor oranın arttırılması ya da HotJar, Yandex Metrica gibi araçlarla site içi ziyaretçi davranışları izlenerek site içi kullanıcı deneyimini arttıracak tasarım değişikliklerine gidilmesi gibi özel dokunuşlar ile arama motoru için optimizasyon süreçleri sürdürülür.

SEO raporlamaları yapılmalı. SEO uzmanımız 14 günlük raporlar ile gelişimi izlemeli ve müşteriyi bilgilendirmeli. Bu süreçte sürekli olarak takip edeceği Search Console hatalarının iyileştirilmesi ve haftalık web sitesi taramaları ile site içi iyileştirmelerine devam etmeli.

Bu süreçte SEO uzmanının kullanacağı bazı ücretli araçlar; SemRush, Ahrefs, Screaming Frog veya SEO Monitor olabilir.

5- Sosyal Medya

Sosyal medya günümüzde büyük önem taşıyor özellikle Instagram’da ve Facebook’ta paylaşılacak hızlandırılmış telefon tamiri videoları, yeni telefon modelleri kısa tanıtımları, telefonlar hakkında bilgi verici görsel paylaşımlar ile kullanıcı etkileşimleri arttırılabilir.

Sosyal medyada yapılacak çekilişler ile takipçi sayısı arttırılıp yine kullanıcı etkileşimleri arttırılabilir aynı zamanda web sitesine trafik çekebilmek adına önemli bir adım atılmış olur.

Facebook’un ve Instagram’ın market alanları web sitesinin ürün feediyle desteklenerek güzel bir şekilde kullanılabilir.

6- Google ADS ve Sosyal Medya Reklamcılığı

Sosyal medyadaki varlığımız, Google’daki görünürlüğümüz ve web sitesindeki tüm hatalarımız giderildikten sonra daha fazla kitleye ulaşmak için Google ADS ve Sosyal Medya reklamlarına başlayabiliriz.

Branding Kampanyası

Marka bilinirliği için önemli. Yalnızca marka adı aramalarında görünmesi gereken düşük maliyetli bir kampanya.

Telefon Tamiri Kampanyası

Telefon tamiri için lokal bazda açılacak kampanya Google Haritalar ile de desteklenmeli.

2.El Telefon Satış – Alışveriş Kampanyası

E-Ticaret bölümümüzden alacağımız ürün feediyle, ürünlerimizi Merchant Center’a yükleyip alışveriş kampanyamızı başlatmalıyız. İlerleyen dönemde akıllı alışveriş kampanyasına geçerek dönüşümlerimizi arttırabiliriz.

2.El Telefon Alım Kampanyaları

Yine lokal bazda açılacak telefon alımı sayfamıza yönlendirilecek arama ağı ve görüntülü reklam ağı kampanyaları oldukça faydalı olacaktır.

2.El telefon (Ürün) sayfaları için DSA kampanyası

Dynamic Search Ads her zaman SEO için oldukça faydalı olmuştur. Arama ağında Telefon modeli aramalarında çıkacak olan ürünlerimiz satışı da destekleyecektir.

Görüntülü Reklam Ağı Kampanyaları

Marka bilinirliği ve Remarketing için kullanılabilir. HTML reklamlar ile kampanyalar duyurulabilir. “Eskisini Getir Yenisini Götür” tarzı güzel hazırlanmış görseller ile banner reklamlar “webtekno, shiftdelete” gibi teknoloji sayfaları hedeflenerek marka bilinirliği ve dönüşüm sağlanabilir.

Sosyal Medya Reklamları

Facebook ve Instagram ağırlıklı olarak Remarketing reklamları ürün kataloğundan direkt olarak reklama çıkılabilir.

Lokal bazlı reklamlar ile telefon tamiri ve 2.el telefon alım reklamları hazırlanabilir.

Çekiliş duyuruları reklamla desteklenebilir.

7- Büyüme Hedefleri ve Yeni Fikirler

Markamız 3 aydan sonra büyüme hedeflerine ve yeni fikirlere açık olmalıdır. SOSTAC planlamasındaki döngüye göre durum analizleri ve son kontroller yapıldıktan sonra yeni hedefler koyulmalıdır.

Telefon tamiri ve 2.el telefon alımı için yeni hedefimiz ülkede bulunan farklı dükkanlar ile bayilik anlaşmasına gitmek olabilir. Böylelikle reklam kampanyalarımızı lokalden genele çekerek müşteri portföyümüzü genişletebiliriz.

Pazaryerlerine giriş yapabiliriz. Direkt olarak ürün feedimizden çıkış yaparak en büyük 2. El ürün satışı yapılan pazaryerlerinde markamızı değerlendirebiliriz.

0 Telefon satışına gidilebilir. Yine aynı şekilde 0 telefon ve aksesuar için Pazar yerlerine giriş yapılabilir. Aynı zamanda yapılan tüm reklam ve SEO çalışmaları bu kapsamda genişletilebilir.

Dilerseniz icerikbu.com olarak dijital dünyada markanızı iyileştirmek için en doğru stratejileri oluşturup uygulamanızda yol arkadaşınız olabiliriz. Detaylı bilgi almak için ajansımızın web sitesi üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Yorumunu Bırak

Please enter your comment!
Please enter your name here